Postanowienie - stacja paliw w Zawadzie
OŚ.V.6220.5.2014 Turawa, 21 lipca 2015 r.
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 71, art. 75 ust. 1 pkt 4, oraz art. 85 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 ze zm.), § 3 ust. 2 pkt 1, w związku z § 2 ust. 1 pkt 42 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397 ze zm.), a także art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 267), po rozpatrzeniu wniosku Pana Kazimierza Kurowskiego Pracownia Projektowa PROKOM z siedzibą w Opolu przy ul. Ozimskiej 8 działającego z upoważnienia Pana Pawła Lisowskiego Prezesa Zarządu LOTOS Paliwa Sp. z o.o. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa stacji paliw płynnych i gazowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Zawada” na działce nr 690/102 k.m. 2 obręb Zawada oraz po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opolu i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu
Wójt Gminy Turawa postanawia
uzgodnić firmie LOTOS Paliwa Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku przy ul. Elbląskiej 135, w wariancie proponowanym przez inwestora, następujące warunki z zakresu ochrony środowiska dla realizacji przedsięwzięcia pn. cyt. "Budowa stacji paliw płynnych i gazowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Zawada" na działce nr 690/102 k.m. 2 obręb Zawada:
I. Na etapie realizacji przedsięwzięcia należy podjąć następujące działania:
a) materiały sypkie transportować w opakowaniach,
b) plac budowy wyposażyć w środki (np. sorbenty), pozwalające na szybkie usunięcie wycieku paliwa w sytuacjach awaryjnych, tak aby nie nastąpiło skażenie gruntu,
c) zapewnić zaplecze sanitarno – higieniczne dla pracowników budowy.
II. Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia należy podjąć następujące działania:
a) wyposażyć stację paliw w preparaty do usuwania rozlanych substancji ropopochodnych,
b) procesy przetaczania benzyn z cystern samochodowych do zbiornika magazynowego prowadzić z zastosowaniem urządzenia ograniczającego emisję zanieczyszczeń do powietrza – wahadła gazowego,
c) przewidzieć montaż odmierzaczy paliw z zainstalowanym systemem odsysania oparów benzyn z baków tankowanych samochodów,
d) ograniczyć wyłącznie do pory dziennej eksploatację:
- kompresora, którego moc akustyczna nie może być wyższa niż 81dB(A),
- odkurzacza, którego moc akustyczna nie może być wyższa niż 81 dB(A),
e) budynek pawilonu ogrzewać elektrycznie,
f) ścieki bytowe odprowadzać do gminnej kanalizacji sanitarnej,
g) wody opadowe i roztopowe z terenów narażonych na zanieczyszczenia substancjami ropopochodnymi przed ich odprowadzeniem do rowu R1 (projektowanego w ramach odrębnego przedsięwzięcia - budowy zjazdu z DK45), podczyszczać w separatorze zintegrowanym z osadnikiem.
III. W dokumentacji wymaganej do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę należy uwzględnić następujące wymagania dotyczące ochrony środowiska:
a) przewidzieć 2 podziemne dwu płaszczowe zbiorniki magazynowe, na paliwa płynne o pojemności do 60 m³ każdy z monitoringiem przestrzeni międzypłaszczowej,
b) przewidzieć podziemny szczelny zbiornik magazynowania gazu LPG o pojemności do 20 m³,
c) przewidzieć:
– 2 dystrybutory wieloproduktowe,
– 1 dystrybutor wysokowydajny ON,
– 1 dystrybutor gazu LPG,
o poziomie mocy akustycznej każdego z dystrybutorów nie większym niż 76 dB,
d) na dachu pawilonu stacji przewidzieć:
– dwie jednostki zewnętrzne klimatyzacji o poziomie mocy akustycznej nie większym niż 70 dB każda,
– agregatu ze sprężarką hermetyczną o mocy akustycznej nie większej niż 75 dB,
e) zastosować szczelne połączenia i rurociągi paliwowe,
f) przewidzieć montaż separatorów substancji ropopochodnych zintegrowanych z osadnikiem,
g) przewidzieć wykonanie tacy szczelnej w miejscu załadunku i rozładunku paliw w obszarze wiaty z dystrybutorami i studzienkami z króćcami załadowczymi,
h) przewidzieć montaż separatora substancji ropopochodnych zintegrowanego z osadnikiem,
i) zaprojektować przynajmniej 3 otwory obserwacyjne – piezometr, w tym jeden od strony napływu, a dwa na odpływie za zbiornikami paliwa.
IV. Monitoring oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko:
Podczas eksploatacji przedsięwzięcia prowadzić monitoring jakości wód podziemnych, w oparciu o zaprojektowane 3 otwory obserwacyjne – piezometry, z częstotliwością nie mniejszą niż 2 razy w roku, a następnie wyniki pomiarów przekazywać właściwemu organowi ochrony środowiska, w terminie 1 miesiąca po wykonaniu badań.
Podstawę uzgodnienia stanowi:
Raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia pn. cyt. "Budowa stacji paliw płynnych i gazowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Zawada", opracowany przez ECOLEX, w kwietniu 2015 r.
Uzasadnienie
Powyższa inwestycja zgodnie z art. 59 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 ze zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 35 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397 ze zm.) należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których zgodnie z art. 64 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 ze zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko stwierdza się po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opolu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu pismem WOOŚ.4241.270.2014.AW z dnia 5 września 2014 r. stwierdził potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i ustalił zakres raportu w zakresie zgodnym z art. 66 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ze szczególnym uwzględnieniem analizy wpływu na wody podziemne i ziemię w oparciu o wnioski wynikające z dokumentacji hydrologicznej opracowanej dla terenu lokalizacji przedsięwzięcia. Uwzględnić należy również elementy pozwalające na ocenę spełnienia wymogów art. 81 ust. 3 ustawy ooś, określającej możliwość spowodowania nieosiągnięcia celów środowiskowych, zawartych w planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu pismem NZ.4315.2.65.2014.EK z dnia 22 sierpnia 2014 r. wyraził opinię, iż dla przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Należy natomiast systematycznie monitorować jakość wody w otworach obserwacyjnych z uwagi na występowanie w podłożu płytkiego poziomu wód gruntowych w utworach o wysokiej przepuszczalności, w których możliwe jest bardzo szybkie przemieszczanie się potencjalnych zanieczyszczeń oraz z uwagi na położenie terenu inwestycji na obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 334.
W związku z powyższym postępowanie zostało zawieszone.
W dniu 21 kwietnia 2015 r. pismem OŚ.V.6220.5.2014 Wójt Gminy Turawa wznowił procedurę i przekazał do zaopiniowania RDOŚ w Opolu i PPIS w Opolu raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia pn. cyt. "Budowa stacji paliw płynnych i gazowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Zawada"
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu pismem NZ.4315.1.12.2015.EK z dnia 30 kwietnia 2015 r. zaopiniował przedsięwzięcie bez uwag, z uwzględnieniem oddziaływania na środowisko rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych ograniczających uciążliwości przedsięwzięcia.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska pismem WOOŚ.4242.41.2015.MM z dnia 1 lipca 2015 r. pozytywnie zaopiniował przedsięwzięcie, a także określił warunki realizacji.
W następstwie tego, po wnikliwym przeanalizowaniu materiałów Wójt Gminy Turawa uzgodnił poniższe warunki.
Przedmiotowe przedsięwzięcie, zgodnie § 3 ust.1 pkt 35 (instalacje do dystrybucji ropy naftowej, produktów naftowych, substancji lub mieszanin, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach, niebędących produktami spożywczymi, z wyłączeniem stacji paliw gazu płynnego) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 z późno zm.), zostało zakwalifikowane do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Teren planowanego przedsięwzięcia jest objęty obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, przyjętym Uchwałą Nr XX/125/2012 Rady Gminy Turawa z dnia 7 grudnia 2012r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru wsi Zawada - teren obejmujący działkę nr 690/102 w miejscowości Zawada i oznaczony jest symbolem:
-
,,1 U" i "2U" - tereny zabudowy usługowej,
-
,,2UM" i ,,3UM" – tereny zabudowy usługowej i mieszkaniowej wielorodzinnej jednorodzinnej,
-
,,1 KDGP" – tereny dróg publicznych klasy głównej ruchu przyśpieszonego,
-
"KDLw" – tereny dróg wewnętrznych klasy lokalnej ogólnodostępne
-
"ZI" – tereny zieleni izolacyjnej.
Inwestycja realizowana będzie w części działki oznaczonej symbolem 2U.
Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie stacji paliw płynnych i gazowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Zakres przedsięwzięcia obejmuje w szczególności:
-
budowę pawilonu,
-
budowę wysepek dystrybucyjnych wraz z wyposażeniem,
-
budowę studzienki zlewowej paliwa,
-
montaż 2 dystrybutorów wieloproduktowych, dystrybutora gazu LPG i dystrybutora wysokowydajnego ON,
-
zabudowę 2 podziemnych zbiorników paliwowych o pojemności ok.60 m³,
-
budowę miejsc postojowych,
-
zabudowę podziemnego zbiornika na LPG o pojemności około 20 m³,
-
wydzielenie miejsca do gromadzenia odpadów,
-
montaż stanowiska do pompowania opon, odkurzania,
-
montaż pylonu reklamowego,
-
budowę tacy szczelnej w obrębie stanowisk do dystrybucji paliw,
-
budowę placów utwardzonych, chodników,
-
budowę wiaty nad dystrybutorami paliwowymi,
-
budowę niezbędnej infrastruktury technicznej.
Stacja paliw pracować będzie w systemie całodobowym.
W przedłożonym raporcie przeanalizowano warianty przedsięwzięcia dotyczące planowanej inwestycji:
a) wariant preferowany przez inwestora – obejmujący wskazane wcześniej elementy,
b) wariant alternatywny – obejmujący:
-
budowę pawilonu stacji paliw,
-
budowę wysepek dystrybucyjnych wraz z wyposażeniem,
-
budowę studzienki zlewowej paliwa,
-
montaż 2 dystrybutorów wieloproduktowych, dystrybutora LPG oraz dystrybutora wysokowydajnego ON,
-
zabudowę 3 zbiorników paliwowych o pojemności ok. 50 m³,
-
zabudowę podziemnego zbiornika na LPG o pojemności około 20 m³,
-
usytuowanie kontenera na butle z gazem,
-
budowę miejsc postojowych,
-
wydzielenie miejsca do gromadzenia odpadów,
-
montaż stanowiska do pompowania opon, odkurzania,
-
montaż pylonu cenowego i informatora kierunkowego,
-
budowę tacy szczelnej, w obrębie stanowisk do dystrybucji paliw,
-
budowę placów utwardzonych chodników,
-
budowę wiaty nad dystrybutorami paliwowymi,
-
budowę niezbędnej infrastruktury technicznej.
W wariancie alternatywnym pawilon stacji paliw zlokalizowany jest bliżej terenów chronionych akustycznie, po północnej stronie drogi oznaczonej w mpzp jako 4KDLw. Jednocześnie zmianie ulega liczba zbiorników paliwowych.
Na etapie realizacji inwestycji wystąpi emisja gazów i pyłów o charakterze niezorganizowanym związana z prowadzeniem robót budowlanych i montażowych, spalaniem paliw w silnikach pojazdów. Emisja ta będzie miała charakter niezorganizowany, lokalny, krótkoterminowy i nie wpłynie w sposób znaczący na stan powietrza atmosferycznego.
Podczas eksploatacji inwestycji źródłem emisji zanieczyszczeń na terenie stacji paliw będą procesy:
-
napełniania zbiorników paliwowych,
-
tankowania pojazdów,
-
spalania paliw w silnikach pojazdów poruszających się na terenie obiektu.
W celu zmniejszenia uciążliwości związanej z emisją zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego przewidziano:
-
przeładunek benzyn do zbiorników podziemnych przy zastosowaniu wahadła gazowego,
-
zastosowanie dystrybutorów posiadających system odsysania oparów z baków tankowanych samochodów i odprowadzenia ich do zbiornika magazynowego.
Głównymi substancjami emitowanymi do powietrza atmosferycznego, związanymi z eksploatacją stacji paliw będą węglowodory aromatyczne i alifatyczne oraz alkohol izobutylowy i metylowy (operacje przeładunku paliw), a także tlenki węgla i tlenki azotu (spalanie paliwa w silnikach pojazdów).
W raporcie przedstawiono obliczenia rozprzestrzeniania się substancji w powietrzu atmosferycznym uwzględniające ww. procesy oraz ruch pojazdów po terenie inwestycji. Z powyższych obliczeń wynika, że poza terenem planowanego przedsięwzięcia nie wystąpią przekroczenia poziomów dopuszczalnych, ani wartości odniesienia ww. substancji.
Głównymi źródłami powstawania odpadów na etapie realizacji planowanej inwestycji będą prace ziemne, roboty budowlane i instalacyjne oraz prace wykończeniowe. Na tym etapie powstawać będą głównie odpady niebezpieczne i inne niż niebezpieczne z grupy 15 i 17. Odpady te będą magazynowane w specjalnie do tego celu wyznaczonych pojemnikach lub luzem. Podmiotem odpowiedzialnym za prawidłowe gospodarowanie odpadami na etapie realizacji przedsięwzięcia w tym za przekazanie ich jednostkom uprawnionym do gospodarowania odpadami będzie firma świadcząca usługi budowlane.
Na etapie eksploatacji inwestycji powstaną odpady niebezpieczne (tj. 13 05 - odpady z odwadniania olejów w separatorze; 15 01 10* - opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone; 15 02 02* - sorbenty, materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach), tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB); 16 02 13* - zużyte urządzenia zawierające niebezpieczne elementy inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 12; 16 07 08* - odpady zawierające ropę naftową lub jej produkty) jak i inne niż niebezpieczne (tj. 15 01 01 - opakowania z papieru i tektury; 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych; 15 01 05 - opakowania wielomateriałowe, 15 01 06 - zmieszane odpady opakowaniowe; 15 02 03 - sorbenty, materiały filtracyjne, tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki) i ubrania ochronne inne niż wymienione w 15 02 02; 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Odpady te będą zbierane selektywnie i przekazywane jednostkom posiadającym stosowne zezwolenia.
Na etapie realizacji inwestycji dla pracowników budowy zapewnione zostanie zaplecze sanitarne. Ścieki bytowe gromadzone będą w szczelnym zbiorniku wybieralnym będącym wyposażeniem kontenerów socjalnych lub przenośnych toalet.
Stan techniczny pojazdów kontrolowany będzie na bieżąco, w celu ograniczenia możliwości wystąpienia awarii i wycieków. W sytuacji, gdy dojdzie do wycieku substancji szkodliwych, zanieczyszczona gleba zostanie zebrana i usunięta, a wyciek zlikwidowany tak, aby nie dopuścić do dalszego zanieczyszczenia gleby. Ponadto plac budowy zostanie wyposażony w sorbenty do strącania zanieczyszczeń.
Podczas eksploatacji inwestycji ścieki bytowe odprowadzane będą do gminnej kanalizacji sanitarnej. Wody opadowe i roztopowe z terenów narażonych na zanieczyszczenia substancjami ropopochodnymi przed ich odprowadzeniem do rowu R1 (projektowanego w ramach odrębnego przedsięwzięcia - budowa zjazdu z DK45), podczyszczane będą w separatorze zintegrowanym z osadnikiem.
Z dokumentacji wynika, że dla terenu inwestycji, w 2014 roku, została opracowana, przez Zakład Usług Geologicznych "GRUNT"s.c. w Opolu, cyt. "Dokumentacja hydrogeologiczna określająca warunki hydrogeologiczne i geologiczno-inżynierskie w związku z projektowaną budową stacji paliw płynnych LOTOS w Zawadzie ul. Oleska dz. nr. 690/102, gm Turawa, pow. opolski".
Zgodnie z informacjami przedstawionymi, w załączonej do raportu dokumentacji hydrogeologicznej, warunki panujące w podłożu na terenie inwestycji, należy uznać za mało dogodne, do lokalizacji obiektów magazynowania i dystrybucji paliw płynnych (typu II), z uwagi na występowanie w podłożu płytkiego poziomu wód gruntowych, w utworach o wysokiej przepuszczalności, w których możliwe jest bardzo szybkie przemieszczanie się potencjalnych zanieczyszczeń oraz położenie terenu inwestycji na obszarach GZWP 334.
Podłoże geologiczne, w profilu rozpoznanym do głębokości 6 m ppt. zbudowane jest z gruntów niespoistych, przepuszczalnych (piaski średnie, grube, pospółka) lokalnie przewarstwionych cienkimi wkładkami gliny pylastej zwięzłej i w stanie plastycznym. Pierwszy poziom wód gruntowych o zwierciadle swobodnym stabilizuje się na głębokości 1,20-1,70 m ppt., wykazując spływ w kierunku południowym i południowo - zachodnim, do koryta bezimiennego cieku. Górny poziom wodonośny w utworach czwartorzędowych nie ma na tym obszarze charakteru użytkowego i nie jest eksploatowany. Z uwagi na słabą izolację od powierzchni jest podatny na zanieczyszczenia. Analiza wody z otworu nr 4 wykazała, że są to wody klasy II - dobrej jakości, w których wartości niektórych elementów fizykochemicznych są podwyższone w wyniku naturalnych procesów zachodzących w wodach podziemnych i nie wskazują na wpływ działalności człowieka albo jest to wpływ bardzo słaby.
Projektowana stacja paliw położona będzie na Obszarach Wysokiej Ochrony: GZWP 334 - Dolina Kopalna Małej Panwi, obejmującego wody dolnego poziomu w utworach czwartorzędowych. Ze względu na głębokie zaleganie warstw wodonośnych tych zbiorników i izolację od górnego poziomu w postaci warstwy gliny nie należy spodziewać się przenikania potencjalnych zanieczyszczeń obiektu do użytkowych poziomów wodonośnych.
Grunty w obrębie działki, pobrane ze strefy przypowierzchniowej nie wykazują zanieczyszczenia węglowodorami ropopochodnymi i metalami ciężkimi.
Budowa stacji paliw, na takim obszarze możliwa jest tylko przy zastosowaniu nowoczesnych zabezpieczeń przed przenikaniem produktów naftowych do podłoża, tj. zastosowanie do magazynowania paliwa zbiorników dwu płaszczowych z kontrolowaną przestrzenią międzypłaszczową, utrzymanie szczelności przewodów paliwowych i właściwą gospodarkę ściekową oraz systematyczne monitorowanie jakości wody w otworach obserwacyjnych.
Zabezpieczenie gruntów przed ewentualnymi wyciekami będzie stanowić:
-
montaż szczelnych, dwu płaszczowych zbiorników paliwa z kontrolą przecieków i zabezpieczeniem antykorozyjnym zewnętrznym,
-
wyposażenie stacji paliw w system kontrolno – pomiarowy stanu magazynowanych produktów naftowych oraz sygnalizacji przecieków tych produktów do gruntu,
-
wykonanie w otoczeniu obiektów technologicznych, tam gdzie mogą wystąpić wycieki ropy naftowej i produktów naftowych uszczelnień terenu zabezpieczającego przed przenikaniem produktów naftowych do gruntu i wód powierzchniowych i gruntowych (taca szczelna w miejscu załadunku i rozładunku paliw w obszarze wiaty z dystrybutorami i studzienkami z króćcami załadowczymi),
-
podczyszczanie wód opadowych i roztopowych w separatorze substancji ropopochodnych zintegrowanym z osadnikiem, przed skierowaniem ich do odbiornika,
-
zastosowanie hermetyzacji przeładunku paliw.
W toku postępowania przeanalizowano spełnienie przez przedsięwzięcie wymogów Ramowej Dyrektywy Wodnej. Analizy dokonano na podstawie przedłożonej dokumentacji oraz w oparciu o Plan Gospodarowania Wodami na Obszarze Dorzecza Odry (zwany dalej PGW). W trakcie prowadzonej oceny w tym zakresie stwierdzono, że ww. przedsięwzięcie zlokalizowane będzie na obszarze:
-
Jednolitej Części Wód Powierzchniowych (JCWP) o kodzie PLRW600019118899, Odra niezagrożona jest ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych,
-
Jednolitej Części Wód Podziemnych (JCWPd) o kodzie PLGW6220116, która nie jest niezagrożona nieosiągnięciem celów środowiskowych,
Mając na uwadze, że:
-
ścieki bytowe odprowadzane będą do gminnej kanalizacji sanitarnej,
-
wody opadowe z terenów szczelnych, narażonych na zanieczyszczenie substancjami ropopochodnymi (po podczyszczeniu w separatorze zintegrowanym z osadnikiem) odprowadzane będą do rowu,
-
uznano, że planowana do realizacji inwestycja nie spowoduje nieosiągnięcia celów środowiskowych zawartych w planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza.
Przedmiotowe przedsięwzięcie realizowane będzie poza granicami obszarowych form ochrony przyrody. W granicach inwestycji nie stwierdzono występowania stanowisk zagrożonych oraz chronionych gatunków roślin, zwierząt (za wyjątkiem trzmieli) i grzybów, jak również siedlisk przyrodniczych (w rozumieniu Dyrektywy Siedliskowej).
Przedsięwzięcie nie będzie oddziaływać na obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody.
Ze względu na lokalizację przedsięwzięcia (z dala od granic państwa) oraz jego charakter (eksploatacja powoduje jedynie lokalne oddziaływanie w otoczeniu terenu przedmiotowego przedsięwzięcia) inwestycja nie wymaga przeprowadzenia postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko.
Realizacja jak i eksploatacja przedmiotowej inwestycji nie będzie powodowała zagrożenia wystąpieniem poważnej awarii.
Mając na względzie charakter projektowanej inwestycji, stwierdzono, iż nie ma podstaw do tworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.
Mając na uwadze powyższe – orzeczono jak w sentencji.
Pouczenie
Na niniejsze postanowienie nie służy zażalenie.
Otrzymują:
1. Pracownia Projektowa PROKOM, ul. Ozimska 8, 45 – 057 Opole ,
2.Tablica ogłoszeń UG w Turawie,
3. BIP Turawa,
4. A/a.