- Menu BIP
- URZĄD GMINY
- Załatwianie spraw w UG
- Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego
W Urzędzie Stanu Cywilnego (USC) załatwia się wszelkie sprawy związane z aktami stanu cywilnego, a w szczególności:
a) Rejestrację stanu cywilnego poprzez sporządzanie aktów stanu cywilnego.
b) Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, wyborze imienia dziecka, powrocie do poprzedniego nazwiska, uznaniu dziecka.
c) Wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
d) Wydawanie odpisów z akt stanu cywilnego i załatwianie spraw wynikających z przepisów o aktach stanu cywilnego.
e) Prowadzenie aktów stanu cywilnegoi ich skorowidzów.
więcej patrz Urząd Stanu Cywilnego[1].doc (64,50KB)
Do ubiegania się o odpis z aktów stanu cywilnego będących w naszym USC niezbędne jest napisanie stosownego podania: Podanie o odpis aktu stanu cywilnego[1].doc (25,50KB)
Do publikacji przygotowała
Krystyna Moch