REJESTRY, EWIDENCJE I ARCHIWA ORAZ SPOSOBY UDOSTĘPNIANIA ICH DANYCH
Dane zawarte w rejestrach, ewidencjach i archiwach mogą być udostępniane w sposób i na zasadach określonych w przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Udostępnianie danych zawartych w rejestrach, ewidencjach i archiwach następuje:
- w drodze ogłaszania w Biuletynie Informacji Publicznej
- na wniosek, jeżeli nie zostały udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej.
Większość rejestrów i ewidencji, również archiwum, prowadzona jest w postaci zbiorów danych osobowych i przy udostępnianiu danych w nich zawartych mają zastosowanie przepisy:
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO),
- ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
W Urzędzie Gminy w Turawie prowadzone są następujące rejestry, ewidencje i archiwa:
REJESTRY:
- Rejestr skarg, wniosków i petycji
- Rejestr uchwał Rady Gminy
- Rejestr aktów prawa miejscowego
- Rejestr Zarządzeń Wójta
- Rejestr wniosków, zapytań i interpelacji radnych
- Rejestr wydanych upoważnień i pełnomocnictw
- Rejestr pieczątek i pieczęci
- Rejestr wydanych zaświadczeń
- Rejestr wydanych zaświadczeń o zarobkach
- Rejestr wydanych zaświadczeń o niezaleganiu
- Rejestr wydanych zaświadczeń o ilości ha fizycznych i przeliczeniowych
- Rejestr wymiarowy ( podatku leśnego, rolnego, od nieruchomości)
- Rejestr wymiarowy podatku od środków transportu
- Rejestr przypisów i odpisów podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych
- Rejestr przypisów i odpisów podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego łącznego zobowiązania pieniężnego od osób prawnych
- Rejestr przypisów i odpisów podatku od środków transportu dla osób fizycznych
- Rejestr przypisów i odpisów podatku od środków transportu dla osób prawnych
- Rejestr mężczyzn, kobiet objętych rejestracją
- Rejestr osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej oraz założenia ewidencji wojskowej.
- Rejestr wydanych decyzji administracyjnych w sprawie przeznaczenia do wykonywania świadczeń osobistych na rzecz obrony
- Rejestr wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy
- Rejestr zawartych umów
- Rejestr instytucji kultury
- Rejestr wyborców
- Rejestr wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży (gastronomia)
- Rejestr wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (detal).
- Rejestr rodzaju ilości oraz miejsc występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska
- Rejestr urodzeń, małżeństw, zgonów
- Rejestr sporządzonych testamentów
- Rejestr planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę
- Rejestr zamówień publicznych
- Rejestr wydanych i utraconych dowodów osobistych
- Rejestr wniosków o udostępnienie danych osobowych
- Rejestr przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
- Rejestr wydanych zezwoleń na wykonanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym
- Rejestr wydanych zezwoleń na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym
- Rejestr licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
- Rejestr żłobków
EWIDENCJE:
- Ewidencja środków trwałych
- Ewidencja pozostałych środków trwałych
- Ewidencja dowodów księgowych
- Ewidencja wartości niematerialnych i prawnych
- Ewidencja kartotek płacowych
- Ewidencja zasiłków wypłacanych z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego
- Ewidencja wyposażenia
- Ewidencja druków ścisłego zarachowania
- Ewidencja wniesionych kaucji gwarancyjnych jako zabezpieczenie należytego wykonania umów
- Ewidencja numeracji porządkowej nieruchomości
- Ewidencja zasiłków wypłacanych z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego
- Ewidencja kontroli
- Ewidencja wyjść służbowych
- Ewidencja pracowników upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
- Ewidencja czasu pracy
- Ewidencja wystawionych delegacji służbowych
- Ewidencja zabytków
- Ewidencja kapliczek i krzyży
- Ewidencja decyzji zezwalających na usunięcie drzew
- Ewidencja decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji
- Publiczne wykazy danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
- Ewidencja decyzji o wymeldowaniu i zameldowaniu
- Ewidencja wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności
- Ewidencja wyposażenia
- Ewidencja ilościowo- wartościowa wyposażenia poniżej 300 zł
- Ewidencja weksli
- Ewidencja druków ścisłego zarachowania
- Ewidencja wniesionych kaucji gwarancyjnych jako zabezpieczenie należytego wykonania umów
- Ewidencja miejscowości ulic i adresów
ARCHIWA:
- Archiwum zakładowe
- Archiwum Urzędu Stanu Cywilnego
- Archiwum dowodów osobistych