Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

REJESTRY, EWIDENCJE I ARCHIWA ORAZ SPOSOBY UDOSTĘPNIANIA ICH DANYCH

Dane zawarte w rejestrach, ewidencjach i archiwach mogą być udostępniane w sposób i na zasadach określonych w przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Udostępnianie danych zawartych w rejestrach, ewidencjach i archiwach następuje:

  1. w drodze ogłaszania w Biuletynie Informacji Publicznej
  2. na wniosek, jeżeli nie zostały udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej.

Większość rejestrów i ewidencji, również archiwum, prowadzona jest w postaci zbiorów danych osobowych i przy udostępnianiu danych w nich zawartych mają zastosowanie przepisy:

  1. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO),
  2. ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

 

W Urzędzie Gminy w Turawie prowadzone są następujące rejestry, ewidencje i archiwa:
 

REJESTRY:

  • Rejestr skarg, wniosków i petycji
  • Rejestr uchwał Rady Gminy
  • Rejestr aktów prawa miejscowego
  • Rejestr Zarządzeń Wójta
  • Rejestr wniosków, zapytań i interpelacji radnych
  • Rejestr wydanych upoważnień i pełnomocnictw
  • Rejestr pieczątek i pieczęci
  • Rejestr wydanych zaświadczeń
  • Rejestr wydanych zaświadczeń o zarobkach
  • Rejestr wydanych zaświadczeń o niezaleganiu
  • Rejestr wydanych zaświadczeń o ilości ha fizycznych i przeliczeniowych
  • Rejestr wymiarowy ( podatku leśnego, rolnego, od nieruchomości)
  • Rejestr wymiarowy podatku od środków transportu
  • Rejestr przypisów i odpisów podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych
  • Rejestr przypisów i odpisów podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego łącznego zobowiązania pieniężnego od osób prawnych
  • Rejestr przypisów i odpisów podatku od środków transportu dla osób fizycznych
  • Rejestr przypisów i odpisów podatku od środków transportu dla osób prawnych
  • Rejestr mężczyzn, kobiet objętych  rejestracją                                                                                 
  • Rejestr osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej oraz założenia ewidencji wojskowej.                                      
  • Rejestr wydanych decyzji administracyjnych w sprawie przeznaczenia do wykonywania świadczeń osobistych na rzecz obrony
  • Rejestr wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy    
  • Rejestr zawartych umów
  • Rejestr instytucji kultury
  • Rejestr wyborców
  • Rejestr wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży (gastronomia)
  • Rejestr wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (detal).
  • Rejestr rodzaju ilości oraz miejsc występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska
  • Rejestr urodzeń, małżeństw, zgonów
  • Rejestr sporządzonych testamentów
  • Rejestr planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę
  • Rejestr zamówień publicznych
  • Rejestr wydanych i utraconych dowodów osobistych
  • Rejestr wniosków o udostępnienie danych osobowych
  • Rejestr przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
  • Rejestr wydanych zezwoleń na wykonanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym
  • Rejestr wydanych zezwoleń na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym
  • Rejestr licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
  • Rejestr żłobków


EWIDENCJE:

  • Ewidencja środków trwałych
  • Ewidencja pozostałych środków trwałych
  • Ewidencja dowodów księgowych
  • Ewidencja wartości niematerialnych i prawnych
  • Ewidencja kartotek płacowych
  • Ewidencja zasiłków wypłacanych z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja druków ścisłego zarachowania
  • Ewidencja wniesionych kaucji gwarancyjnych jako zabezpieczenie należytego wykonania umów
  • Ewidencja numeracji porządkowej nieruchomości
  • Ewidencja zasiłków wypłacanych z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego
  • Ewidencja kontroli
  • Ewidencja wyjść służbowych
  • Ewidencja pracowników upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
  • Ewidencja czasu pracy
  • Ewidencja wystawionych delegacji służbowych
  • Ewidencja zabytków
  • Ewidencja kapliczek i krzyży
  • Ewidencja decyzji zezwalających na usunięcie drzew
  • Ewidencja decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji
  • Publiczne wykazy danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
  • Ewidencja decyzji o wymeldowaniu i zameldowaniu
  • Ewidencja wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja ilościowo- wartościowa wyposażenia poniżej 300 zł
  • Ewidencja weksli
  • Ewidencja druków ścisłego zarachowania
  • Ewidencja wniesionych kaucji gwarancyjnych jako zabezpieczenie należytego wykonania umów
  • Ewidencja miejscowości ulic i adresów


ARCHIWA:

  • Archiwum zakładowe
  • Archiwum Urzędu Stanu Cywilnego
  • Archiwum dowodów osobistych